U susret memorijalu!

1452507_616709901718489_1602315333_n

U subotu sa početkom od 20 časova u Novosadskoj Sinagogi, biće održan svečani koncert povodom otvaranja 8. Memorijala Isidor Bajić. Pre mesec dana, kada je objavljeno da su karte besplatne i da ih je potrebno samo rezervisati putem mejla, setila sam se kako sam obezbedila karte za otvaranje 7. Memorijala 2014. godine i koliko mi je tada bilo važno da prisustvujem otvaranju. Naravno da sam i ove godine veoma zahvalna što mogu da prisustvujem ovom događaju i uzbuđenja što ću imati priliku da slušam zanimljiv repertoar, ali ovaj put, dolazak do karata je bio peace of cake, za razliku od prošlog, koji je zaista imao svoju čar.

S obzirom na to da je Memorijal Isidor Bajić veoma cenjeno takmičenje u Srbiji i Evropi, mnoge moje kolege, nekadašnji učenici srednje muzičke škole Isidor Bajić, su  mi prepričavali njihove utiske sa koncerata ili koja su bila njihova zaduženja tokom takmičenja. Ja kao mitrovački đak nisam imala priliku da volontiram na šestom Memorijalu 2012. godine, dok sam bila student druge godine, ali kada sam čula da će na otvaranju Memorijala 2014. godine, biti izveden treći koncert Sergeja Rahmanjinova, znala sam da moram da pronađem neki način da obezbedim karte i prisustvujem tom koncertu. S obzirom  na to da su studenti muzikologije bili zaduženi za pisanje biltena na Memorijalu, prijavila sam se da pišem i tako dobila mogućnost da uradim intervju sa mladim italijanskim pijanistom Nikolom Lositom i dirigentom, tadašnjim direktorom opere Aleksandrom Kojićem. Novinarski posao i razgovor sa umetnicima mi je oduvek bio uzbudljiv i osim toga što sam imala priliku da razgovoram sa dvojicom umetnika, mogla sam da prisustvujem probama i iz prve ruke vidim, kako rade i na koji način se pripremaju za koncert, što mi je oduvek bilo interesantnije od samog koncerta. Nakon obavljenog zadatka, imala sam priliku da po prvi put uživo čujem delo, koje je na mene ostavilo utisak gledajući film Sjaj (topla preporuka za upoznavanje sa izazovima sa kojima se suočavaju mladi izvođači) režisera Skota Hiksa. Zaradila sam karte, koje tada nikako drugačije nisam imala priliku da dobijem osim da iskoristim svoje znanje i uradim nešto…

Ove godine na repertoaru koncerta povodom otvaranja Memorijala Isidor Bajić biće izvedena Rapsodija na Paganinijevu temu Sergeja Rahmanjinova sa pijanistom Evgenijem Starodubsevim, pobednikom prethodnog Memorijala, čije je izvođenje trećeg koncerta Sergeja Prokofijeva na mene ostavilo veliki utisak. Ostala dela koja će biti izvedena na koncertu u Novosadskoj Sinagogi su: Zrno, osam slika za simfonijski orkestar kompozitorke Aleksandre Stepanović i Vltava Bedžiha Smetane u interpetaciji Vojvođanskog simfonijskog orkestra, pod upravom dirigenta Aleksandra Kojića. Radujem se ovom koncertu, kao i celom takmičenju, a zatim koncertu-finalu, koji kao maraton klavirskih koncerata nikako ne treba propustiti.

Постави коментар